5 tips om een gelukkige(r) single te worden (bonustip)

maandag 2 mei 2016 Lies 3 Opmerkingen

Zorg dat je een project hebt

De gelukkigste periodes in mijn leven waren die waarin ik een duidelijk project had: een reis voorbereiden, een blog uit de grond stampen, een project op het werk in goede banen leiden of door te veranderen van job een heel nieuwe wereld leren kennen, pleegouder worden, ...

Een project zorgt voor een ongelooflijke flow in je leven. Je wordt er helemaal door meegezogen en gaat er volledig in op. Geen moment vraag je je af wat je nu wel eens zou kunnen doen of wat eigenlijk de zin van het leven is. Je doet geen dingen om de tijd te doden. Je doet ze omdat je ze heel zinvol vindt en je het gewoonweg doodgraag doet.

Ook bij vrienden en kennissen zie ik dat mensen gaan stralen als ze een project hebben. Sommigen worden wild enthousiast van het inrichten van hun nieuwe woonst, gaan op in hun tuin, brengen een cd uit met hun band of schrijven een boek. Een vriendin is haar auto aan het ombouwen tot een camper. Ze baseert zich op Youtubefilmpjes om dat te doen. Zodra de auto klaar is, wordt haar nieuwe project het plannen van haar reis. Iemand anders ging van start met een eigen zaak.

Zoals hier in de reacties op de blogstukjes over geluk ook al geschreven werd, een project zorgt ervoor dat je gelijkgezinden leert kennen. Iets wat de good vibes alleen nog maar doet toenemen.

Nog tips om een happy single te worden? Of zin om onze lezers te vertellen over wat jou gelukkig maakt? Mail naar oponseentje@gmail.com

Een overzicht van de tips die hier al verschenen:
Tip 1: maak werk van je netwerk
Tip 2: wees lief voor jezelf
Tip 3: zorg dat je wereld niet enkel om jezelf draait
Tip 4: omarm plan B
Tip 5: Kijk niet naar wat er niet is. Maar focus je op wat er wel is.

3 opmerkingen:

  1. Ik kan je wel volgen Lies.
    Bij mij is het momenteel mijn app "aankleden", al was stapjes in de goeie richting gezet, en dan bv uitkijken naar leveringen is echt prettig.
    Verder heb ik een groots project in aanbouw, waarvoor nog wat denkwerk moet verricht worden en drempelvrees mee gepaard gaat, maar soms denk ik dan: goh ik leef maar één keer, binnen 100 jaar ben ik en heel mijn schrik om stappen te zetten enkel nog geschiedenis, NU is dus the time om te handelen!
    Bedankt voor je bijdrage!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor je reactie en succes met al je projecten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig logje weer. En je tips gaan ook op voor niet singles. :-)
    Spread the word! En geniet van de zon. Ook als je zielig in een hoekje zit te kniezen, door het ene been voor het andere te zetten ga je toch nog ergens heen. Wellicht richting een nieuw project!

    BeantwoordenVerwijderen