Lets: een aanrader voor singles

zaterdag 19 november 2011 Gastblogger 3 Opmerkingen

Met z'n tweeën door het leven gaan, heeft nogal wat praktische voordelen. Een daarvan is dat je samen gewoonweg meer competenties in huis hebt. De ene is goed in koken, de andere in klussen. Heeft de ene geen groene vingers, dan is de andere misschien wel een tuinier uit de duizend. Is X een computerkluns, dan krijgt Y die vastgelopen computer wel opnieuw aan de praat.

Nu zijn er ook wel singles die alles in hun eentje klaren. Maar de meesten kunnen toch af en toe hulp gebruiken. Als ze die niet vinden bij familie, vrienden of kennissen, dan vinden ze die gegarandeerd wel bij Lets.

Lets staat voor Lokal Exchange and Trading System. Leden van Lets ruilen diensten en goederen. Als ik iets voor jou doe, dan geef mij jij daar een aantal ruileenheden voor (gebaseerd op de tijd en energie die de klus jou kost). Met die ruileenheden kan ik dan op mijn beurt een beroep doen op diensten en goederen van anderen. Heb je iets nodig of wil je iets voor iemand anders doen, dan stuur je gewoon een mail naar de hele groep via een mailinglist. Lets-Gent telt om en bij de 200 leden en dus is de kans heel groot dat je reacties krijgt. Binnen Lets worden er 101 dingen gevraagd en aangeboden: kleren verstellen, poetsen, klussen, koken, fietsen herstellen, babysitten. Daarnaast vinden ook heel wat spullen een nieuwe eigenaar: kleren, plantenstekjes, groenten, meubels, huishoudtoestellen, enz. Ook spullen en toestellen (bv. een hogedrukreiniger)lenen van iemand is mogelijk.

Lets is niet alleen heel praktisch en financieel voordelig. Je leert er ook een pak nieuwe mensen door kennen: koppels, singles, jonge en minder jonge mensen. Met Lets bouw je in je eigen stad of dorp een uitgebreid netwerk op dat je leven als single zoveel prettiger en makkelijker maakt. Een aanrader dus voor iedereen!

3 opmerkingen:

  1. Let's lets! :-) Al veel aangename ontmoetingen via Lets achter de rug! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé, da's leuk! Zo'n vijftien jaar terug was ik hier actief mee. Vond het altijd leuk, die ruilhandel. Konijnen voeren, haren knippen, het aanbod was divers. In Amsterdam heten ze noppes. Goed dat het nog bestaat.

    Jammer dat de teneur van dit stukje begint met er van uit te gaan dat stellen meer in huis hebben dan iemand alleen. Dat hoeft volgens mij helemaal niet zo te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Al zooooo vaak over Letsen gehoord en er nog nooit wat mee gedaan. Dankzij jouw artikel en de link heb ik ontdekt dat er ook een Lets-community (of hoe heet zo'n ding?) in mijn buurt is. Daar ga ik wat mee doen.
    Dankjewel daarvoor :)

    BeantwoordenVerwijderen