Het aanbod

woensdag 3 februari 2010 Lies 4 Opmerkingen

Ik maakte het al meermaals mee. En telkens weer blijft het me verbijsteren. Omdat ik me afvraag of andere singles ook met dit merkwaardige fenomeen te maken krijgen, dacht ik: ‘Ik schrijf er eens een stukje over’.

Het gaat om (ondertussen ex-)collega’s en vage kennissen die mij aanspreken, sms’en of mailen. Nee, niet met de vraag om samen wat te gaan drinken of eten. Ook niet met het aanbod samen te filosoferen over de zin van het leven, een oplossing voor BHV te bedenken of gezelschapsspelletjes te spelen. Nee, ze winden er geen doekjes om. Wat ze willen, is samen onder de lakens duiken.

Van kopieerapparaat naar bed
Het gaat niet om mannen die mij goed kennen of die ooit al enige interesse betoond hebben. Nee, kennissen van kennissen zijn het, mensen die ik eens om het jaar op de Gentse Feesten tegenkom en met wie ik niet langer dan 5 minuten praat bij gebrek aan gespreksstof. Of ex-collega’s met wie ik ooit wel eens samen aan het kopieerapparaat stond. Mannen waarmee het gesprek nooit verder ging dan ‘moet jij nog veel kopieën nemen?’. Net geen vreemden dus.

Uno, duo, trio
Meestal zijn het mensen die in een relatie zitten.

De slimsten tasten min of meer behoedzaam het terrein af en komen al snel te weten waar ze staan.

Maar ik werd ook al eens uitgenodigd voor een ‘romantisch’ weekend aan zee. Dat ik een frisse, jonge deerne was en hij een zeker 20 jaar oudere, uitgezakte man kom hem niet deren. ‘Wie niet waagt, niet wint’, leek zijn leuze wel te zijn.

Ik kreeg voorts ooit een bizarre mail. De man in kwestie had het scenario al helemaal doorgepraat met zijn vrouw en ik kreeg te lezen dat zij het er volledig mee eens was (oh, wat een geruststelling!). Het koppel zat in een serieuze relatiedip, de vrouw had geen zin meer in seks en dus dachten ze aan mij. ‘Een single grijpt toch elke kans die zich voordoet’, hoorde ik ze al denken. En ik was geen klein beetje beledigd.

Een tijdje geleden kreeg ik zowaar een sms met een man en een vrouw in de ster-aanbieding. Zomaar uit het niets een smsje met ‘Heb je zin in een trio zaterdagavond? Het kan leuk zijn.’ Ik moest heel goed nadenken om mij nog te herinneren wie die twee mensen waren die het smsje ondertekenden.

Njet
Daarom gooi ik het bij deze maar op het net. Nee, niet wie dit mij gevraagd heeft. Ik ga geen namen noemen. Ik ben tenslotte Hot Marijke niet. Wat ik wel wereldkundig wil maken, is dat men zich in het vervolg de moeite kan besparen. Leven zonder liefdeloos gerampetamp met net geen vreemden, dat valt prima te doen. Leven zonder zelfrespect niet.

4 opmerkingen:

  1. Verbijsterend. Forty something zijnde, ben ik inmiddels die aanbiedingen gepasseerd, (omdat ik de verkeerde signalen uitzend, zeker? Ha ha).
    Op het gebied van verlangen niets om naar uit te kijken, want hier nu zijn de mannen al dan niet gelukkig getrouwd, zijn ze ellendig gescheiden, of blijven ze toch maar liever aan den toog hangen. (Of gedraag ik me nu fel bevooroordeeld?)
    Sympathiek dat jullie een gezamenlijk initiatief rond single-zijn onderhouden. Ik kom vast nog ’s terug lezen.
    n@

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ik hoor ook bij het clubje. Maar de interessante mannen zijn meestal bezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ zeezeicht. Of maakt het bezet zijn van de man ze misschien juist interessant. Vrouwen zijn soms net katjes, als je er iets naar toe rolt, is het niks. Rolt het zelfde balletje (of uitgezakt sujet) van ze af, dan wekt het toch interesse en gaan we het het besnuffelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ok, zo erg is het bij mij niet. :) JEETJE!

    BeantwoordenVerwijderen